7 Haziran 2014 Cumartesi

UĞUR BÖCEĞİ TEMALI DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ

Canım arkadaşım Selin' in minik kuzusu Duru ( aramızdaki adı dündük ) için özenle hazırladığımız uğur böceği temalı doğum günü partimizin bol bol fotoğraflı postunu hazırladım... aslında bu konsepti hazırlayalı bir buçuk sene oldu, yarın bir gün bir blogum olursa diye detaylı fotoğraflar çekmiştim :) artık bir daha ki sefere de yapım aşamalarıyla birlikte çekerim..


anlatıma ilk olarak uğur böceği pastamızla başlıyorum :) Selin konsepti belirledikten sonra ilk işim pasta tarifi araştırmak oldu ama istediğim gibi sevimli bir uğur böceği şeklinde pasta görseli bulamadım.. benim gibi araştırıp bulamayanlar için mutlu bir tipi olan uğur böceği pastası örneği sunmak istedim :)


pandispanya ve iç krema tarifini tarifler bölümüne en kısa zamanda yazacağım. Pastaya kubbe şeklini vermek için derin, büyük, cam bir kaseyi kalıp olarak kullandım...


açıkçası üzerindeki kırmızı şeker hamurunu açmakta biraz zorlandım :) şeker hamurumuz çok sertti aldığımız markadan kaynaklanıyor olabilir. Selin, Bahar ve ben sırayla gücümüz tükenene kadar açmaya çalıştık ama istediğim inceliğe bir türlü ulaşmadı :) sonra erkek gücüne ihtiyaç var dedik ve diğer odada playstation oynayan beylerimize seslendik ve kısa sürede tiril tiril tam istediğim incelikte bir hamur oldu :)


uğur böceğinin tepesindeki fiyonk olay oldu  :) gözler, ağız, benekler hepsi yapıldı ama o iki antenin ortası boş kaldı... saat olmuş sabahın beşi... biri gül kondurur biri kelebek :) herşeyi çok incelediğim ve uğraştığım için zaten bana bir gıcıklar... en sonunda cinsiyetini belirliyorum dedim ve fiyonk yerleştirdim :) hepimiz çok beğendik. Sabaha kadar kurabiyelerle, pastalarla, evi süslemeyle uğraştık ama gram uykusuzluk, yorgunluk yoktu çünkü beraberken inanılmaz mutlu ve keyifliydik :)


 tepeden görünümü :)


ve uğur böceğinide kendimize benzettik ağzı kulaklarında mutlu ve bir o kadar da süslü.. fiyonklar inciler yerinde :)

http://haticekocaoglu.blogspot.com.tr/

şeker hamurundan yine uğur böceği temalı kurabiyelerimiz...



muffin keklerimiz...


 muffin kek tarifinide tarifler bölümüne yazacağım..


 kekin tarifi farklı ve çok lezzetliydi. Hamurunda portakal suyu, kremanın altında da ince bir kat nutella var..




 kek standının yapımı da bize ait..

 Üç ayrı boyda, daire şeklinde kalın köpük kestik üzerini kırmızı renkte yapışkan folyoyla kapladık. Ara katları da silindir şeklindeki karton boruyu eşit ölçülerde kestik aynı şekilde yapışkan folyoyla kapladık. Hepsini sıcak silikonla yapıştırdık. Siyah saten kurdele ve minik uğur böcekleriyle süsledik. Malzemeleri yakınlarda bulunan her hangi bir beyaz eşya mağazasından temin edebilirsiniz :) hepimizin çalıştığı yer beyaz eşya olduğu için biz zorlanmadık :)



 uğur böceği kanepelerimiz..

 Pizza krakerin üzerine krem peynir sürdük. Çeri domatesleri ikiye kesip kanat görüntüsü vererek krakerlerin üzerine yerleştirdik. Zeytinlerin çekirdeklerini çıkartıp ikiye bölerek baş kısmını oluşturduk. Küçük zeytin parçalarıyla benekler yaptık. Maydonozla süsledik.  




diğer ikramlarımız..


bu yazıları da yine konsepte uygun şekilde Selin tasarladı Emrah yazdı :)
 

 hepimiz Duru için günün anlam ve önemini belirten duygusal cümleler yazdık :) kartların hazırlanmasında da yine fikir ve tasarım Seline yapım Emraha ait..




sağımda Bahar solumda Selin konsepte uygun kıyafetlerimizle ve tüm hazırlıkları tamamlamış olmanın verdiği gururla poz veriyoruz :)


 keçeden yapılan magnetlerimiz...

magnetlerin yapılışından da kısaca bahsedeyim; siyah olan kısımda su bardağını kalıp olarak kullandık küçük daireler kestik. Taç olan kısım için de önce kağıttan kalıp çıkardık. Kalıbı kırmızı keçe üzerine koyup çizdik ve kestik. Tacın alt kısmı siyah dairenin altına gelecek şekilde silikonla yapıştırdık. Taç kısmını taşlarla süsledik. Ortasına fotoğraf, alt kısmına da saten kurdeleyle küçük fiyonk yapıp uğur böceği yapıştırdık. Son olarak arkasına mıknatıs yapıştırdık..


 


birbirine bu kadar çok benzeyen bir anne kız daha tanımıyorum. Selin ve minyatürü :)


son olarak kostüm faslına geçiyoruz :) 

Duru için kırmızı tülden tütü etek yaptım. Üst kısmı için de Selin polardan uğur böceği ve iki rakamı kesti bende badi üzerine işledim..


Duruya tütü etek yapıp annesini ayırmak olmazdı :) Selin için de daha yumuşak bir tülden astarlı ve kemerli bir etek diktim.


Teması pembe ve melek olan iki doğum günü konsepti daha var, en kısa zamanda onlarında detaylı fotoğraflarını paylaşacağım..

 Herkese sevgiler...

2 yorum:

  1. benim herşeyin üstesinden mükemmel bir şekilde gelen canım dostum,sadece kızımın doğum günü temasını belirleyip ona söylemem yeterli gerisini asla düşünmem hatta kızımın 3 doğum günündede sanki dışardan hazır almışım gibi (ki inanın abartmıyorum onlardan çok daha mükemmel ) pastalarını yapan ve benim herşeye takıp mükemmel olma isteyim en iyi şekilde anlayıp benden çok daha fazla özenen,kızımın güzel teyzesi blogunda bizede yer vermiş olmana çok sevindik daha nice güzelliklerimiz olucak paylaşacağımız,her seferinde sana teşekkür ediyorum ama bir kezde burada söylemek isterim herşey için sana sonsuz teşekkür ederim iyiki yollarımız kesişmiz ve sen bizim güzel saçlı ( bua ara tek takıntımız bu ) teyzemiz olmuşsun seni çok seviyoruz yolun açık olsunnn daha nice güzelliklerle seni bekliyoruzzzzz :)

    YanıtlaSil
  2. Küçük yaşta gurbet ellere gelin geldim :) ailemden, arkadaşlarımdan çok uzaklaraa... ama zamanla öyle içten öyle hakiki dostlarım oldu ki hiç yalnızlık, kimsesizlik duygusuna kapılmadım ! Kardeşten öte olduk... Hani insan kendisi için her şeyin en güzeline sahip olmak isterya aynı şekilde sende her şeyin en güzeline sahip ol istiyorum. O yüzden her seferinde elimden geldiğince, yapabildiğim kadar yanında olmaya çalışıyorum.. ayrıca dündüğümüzün hatrını es geçemiycem :) tek sorunumuz her sene hasta olmam bu sene her şeyden önce bir çözüm bulmalıyız bir ay önceden vitamin takviyelerine mi başlarsın, doping mi verirsin
    bilmem :) bu arada güzel sözlerin için çok çok teşekkür ederim kuzucum

    YanıtlaSil